torsdag 13. januar 2011

Knekk i brødet er best!


Jeg spiser ikke så mye brød. Bare et par skiver i matpakka. Da blir brødet fort tørt. I dag var matpakka så tørr at jeg måtte gjøre noe. Svaret var da selvfølgelig å bake knekkebrød.

1,75 dl Qinoa
1,75 dl Aramanth
(Kan erstattes med 3,5 dl rugmel)
3,5 dl havregryn
1 dl havrekli
2 dl solsikkefrø
1 dl hakkede valnøtter
1,5 dl sesamfrø
1 ts salt
1 dl linfrø (knust)
7 dl vann

Bland alt sammen og smør utover 2 stekebrett. Stek på 180˚C i 10 min, ta ut og del med pizzahjul, stek videre i 30 min på 180˚C. tørk på rist i 15 min.





Detta grisegode knekkebrødet med hjemmelaga plommesyltetøy er til mamma (sorry, tror det funker litt dårlig å sende den i posten).



1 kommentar:

  1. Takk for bildet! Nam,tror jeg skal bake knekkebrød idag. Det ser så godt ut!

    SvarSlett