mandag 24. januar 2011

Årets verste dag

I dag forsov jeg meg. Vekkeklokka ringte, jeg skrudde på radioen så jeg ikke skulle sovne igjen, og vokna en en time seinere etter å ha drømt om å høre på radio. Da var det bare å hoppe opp og komme meg på jobb. Ikke en super start på uken!

Men, jeg fant forklaringen. I dag er visst årets verste dag. En professor ved University of Cardiff har laget en formel for å regne ut hvilken dag i året er verst; [W+(D-d)]xTQ MxNA, hvor W står for vær, D for gjeld, d for tiden siden jul, T for tiden som har gått siden du mislyktes i å kvitte deg med en uvane, M for motivasjonsnivå og NA for hva du har å se fram til. Dette forklarer alt! Og hvis det verste som skjedde på årets verste dag er at jeg forsov meg så lover det egentlig godt for resten av året!

Heldigvis finnes det fine ting i verden, selv på de verste dagene. God mandag ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar