mandag 17. januar 2011

Go'frokost

Jeg er ikke no brødskivemenneske om morgenen. Jeg spiser heller frokostblanding. Gjerne hjemmelaga med havregryn, solsikkefrø og nøtter. Noen ville kanskje kalt det fugle mat. Jeg sier nam!

Men når jeg skal kose meg skikkelig med frokosten lager jeg cinnamon granola. Det er supergodt med litt yoghurt.

 
3 kopper havregryn
¼ kopp knuste mandler
2 ts kanel
1/3 kopp eplejuice
2 sps honey
1 sps raps olje
½ ts vaniljesukker
1/8 ts salt
1/3 kopp tørkede tranebær
1/3 kopp rosiner

Sett ovnen på 150 grader. Bland havregryn, mandler og kanel I en bolle. Bland eplejuice, honning og olje i en gryte og varm forsiktig inntil honningen er smeltet. Tilsett vaniljesukker og salt. Hell blandingen forsiktig over havregryn og rør til alt er dekt. Bre blandingen utover på et stekebrett og stek i 10 min. Ta ut og rør godt, bre ut igjen og stek videre i 5-10 min.

Bland tranebær og rosiner i blandingen når den er avkjølt. Oppbevar i lufttett beholder.

Det er lurt å kose seg litt med frokosten. Da blir dagen litt bedre. God frokost! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar