tirsdag 11. januar 2011

Ingen gartner!?

I desember hadde jeg seks planter i leiligheten min. En måned seinere virker det som om de dør en etter en. Orkideen min mistet blomstene sine, noe som ikke er så uvanlig etter en stund. Men nå er det noe svart som brer seg ut over bladene som ser ut som en sykdom. Kanskje det er døden. Kanskje svartedøden.
Jeg har en fiol som så litt pjusk ut etter juleferien så jeg vannet den godt. Litt for godt tror jeg for den blir brunere og brunere hver dag. Den lille julestjerna mi var så tørr da jeg kom hjem etter nyttår at jeg kunne laget pulver av den.
Og den fine lilla planta jeg kjøpte rett før jul ser dypt deprimert ut der den står med hengende blader og blomster. Tror jeg overvanna den og.
Den eneste planten som har det fint her er kaktusen jeg fikk av en venninne for noen år siden. Det bare vokser og vokser og blomstrer som bare det for tiden. Er den ikke nydelig!?



Jeg er visst ingen god gartner. Tror jeg skal holde meg til kaktuser fra nå av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar