søndag 13. januar 2013

2/52 Utsikt fra kaffekoppen

Har du hørt om sånne usle "navere"?? Jeg er en av dem! Det er faktisk ikke så gøy som folk skal ha det til. Det er utrolig komplisert og tid/energikrevende og man får overraskende lite igjen for alt slitet. Med andre ord: det lønner seg å være frisk nok til å jobbe. Så det er nok ikke så mange "navere" som gjør det for morroskyld. Da må de i tilfellet virkelig like å gjøre ting vanskelig for seg selv.


På onsdag tilbrakte jeg lunsjen min på et informasjonsmøte hos NAV og ble nok en smule klokere på systemet jeg fra nå av er nødt til å forholde meg til. Det er ikke bare bare å være langtidssjukemeldt. Og det er ikke så lett å orke å sette seg inn i alt. Det er jo nettopp på grunn av "orken" min at jeg er i denne situasjonen. Men det hjelper at de er flinke til å hjelp deg på NAV. Det er i hvert fall min erfaring.

1 kommentar:

  1. Hei Kirsten,sorry to hear that you are not well. I hope Nav doesnt drain your energy too much and that you are soon back on your feet. I enjoy your blog, and following what you are up to:-) Best wishes Helen Bushby

    SvarSlett