onsdag 17. august 2011

Feltliv

Det er ikke mange som har en jobb som innebærer like mange reisedøgn i løpet av sommerhalvåret som meg. Det kan bli mye feltliv på meg. Noen ganger litt for mye. Men heldigvis er det også litt for lite innimellom. Da rekker jeg å glede meg til feltlivet igjen.

Nå er jeg i Nordland, nærmere bestemt Saltstraumen, og kartlegger natur og planter. Dagene starter med frokostblanding og yoghurt, akkurat som hjemme. Bare ikke helt; hjemme har jeg hjemmelaga frokostblanding, men i felt blir det bare "kjøpeblanding". Ikke like god, men det overlever jeg. Så er det tid for kaffe. Veldig viktig ingrediens for en god feltdag! Og når det er gjort er det tid for å pakke sammen teltet/vaske ut av hytta og dra. Da bærer det ut i skog og mark for dagen. Det blir alltid tid til en liten lunsjstopp og litt mere kaffe (igjen, veldig viktig!) i løpet av dagen. I 6-7 tiden på kvelden må en finne tilbake til hytta/ny hytte/teltplass og lage litt mat. På kvelden må bilder sorteres, kart digitaliseres, og GPS-batterier lades. Seng.

Og sånn går nu dagan.

Saltstraumen er fin ja!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar