onsdag 25. januar 2012

Aurora

Jeg har aldri sett nordlyset. Og for tiden ligger det på toppen av ønskelisten min. Jeg har så utrolig lyst til å se det. Bare en gang. Bare litt.

På søndag var det meldt stor aktivitet og skyfri himmel i Bergen. Da det begynte å skumre pakket jeg sekken og tok på meg alt av boblebukser og jakker jeg har og gikk opp på Natlandsfjellet. Der satt jeg og ventet og ventet. Og håpet og håpet. Og ventet og håpet litt til. Men, ingen ting skjedde. Det hjalp heller ikke å snakke til Aurora. Himmelen forble svart, og jeg ble bare mer og mer sulten og kald. Tilslutt måtte jeg gi opp for denne gang og traske hjem igjen. Neste gang, tenkte jeg, da får jeg sett det.

Dagen etter var det bilder på bt.no av nordlyset som hadde holdt på hele natten. Jeg gikk glipp av det fordi jeg var for tidlig ute! Uflaks! Men, jeg fikk noen fine bilder av lysene i Bergen da. Får trøste meg med det! ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar